10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Biryay Yayınları Kitap Cevapları Sayfa 94

....sponsorlu bağlantı....... ...sponsorlu bağlantı......
....sponsorlu bağlantı..... ...sponsorlu bağlantı......

      10.Sınıf Türk  Dili ve Edebiyatı Biryay Yayınları Kitap Cevapları 94


10.Sınıf Türk  Dili ve Edebiyatı Biryay Yayınları Kitap Cevapları,2020 2021 10.Sınıf Türk  Dili ve Edebiyatı Kitap Cevapları,Kitap Cevapları,



onedebiyat.net değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.

Derskonum.com olarak her dönem olduğu gibi yeni dönemde de sizler için kitap cevepları,konu anlatımı,pdf ders notları ile her zaman yanınızdayız..



Bu sayfamızda siz değerli takipçilerimiz için 2020 2021   10.Sınıf Türk  Dili ve Edebiyatı Biryay Yayınları Kitap Cevapları Sayfa 94 üzerine bir paylaşım yazacağız. 




CEVAPLAR AŞAĞIDA
Sizde eğer bize ve tüm eğitim camiasına yardımcı olmak adına hazırladığınız yazılıları-notları-soruları-videoları paylaşmak isterseniz mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.

İyi çalışmalar..

onedebiyat--- on numara   edebiyat

destek olmak için lütfen paylaşınız



  10.Sınıf Türk  Dili ve Edebiyatı Biryay Yayınları Kitap Cevapları Sayfa 94

.
.



2. Yakasız gömlek” ifadesiyle anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız. 
yakasız gömlek halk kültüründe ve tekke edebiyatında KEFEN için kullanılan bir dolaylamadı / tabirdir.

3. Okuduğunuz şiirde samimi bir anlatım oluşmasına etki eden etmenler nelerdir? Açıklayınız. 
*halk dili kullanması
*halk kültürüne özgü imgelerin ifadelerin yer alması
*tüm insanların ortak duygusu olan ölüm-ecel-ömür kavramlarının anlatılması


4. İslami anlayışla yazılan bu şiirdeki İslamiyet’e ait kavramlar nelerdir? 
ecel
selam
yakasız gömlek
yuma-yıkama-cesedi yıkamak
sela
namaz
onedebiyat.net



5. Okuduğunuz şiirdeki tasavvuf anlayışının yansımaları nelerdir? Açıklayınız. 
Bu sorunun cevabı için önce tasavvuf ne demek onu açıklamak gerek..
Tasavvuf, kalbi saf yapmak, kötü huylardan temizlemek ve iyi huylarla doldurmak demektir. Yaradana layık olacak derecede kötülüklerden vaz geçip iyiliklerle dolmak demek..
**Tasavvuf, fâni olan her şeyden yüz çevirip, baki olana bağlanmaktır.


"Sela verin kastımıza
 Gider olduk dostumuza"
mısralarında Allah için dost kelimesini kullanması tasavvuf anlayışının en güzel yansımasıdır. Çünkü tasavvufta asıl varlık Allah'tır . Ve tüm canlılar ona döndürülecektir. Aynı zamanda gerçek aşk Allah aşkıdır. Bu mısralarda da bunu net şekilde görmekteyiz.

6. Okuduğunuz ilahide Yunus Emre’yi en iyi ifade eden dizeler hangisidir? Açıklayınız. 
"Sela verin kastımıza
 Gider olduk dostumuza"
yukarıda da ifade etmiştik.. bu dize tüm tasavvuf anlayışını ifade eder. 

Bilmiyen ne bilsin bizi 
Bilenlere selam olsun
 
Bu dize de Yunus Emre zamanında anlaşılmadığını ifade etmiştir. Molla Kasım gibi sahte kişilere ve tüm kalbiyle inanmayanlara cevap vermiştir.

7. 
Şol cennetin ırmakları
 Akar Allah deyu deyu
 Çıkmış İslam bülbülleri 
Öter Allah deyu deyu 

Gelin tanış olalım
 İşi kolay kılalım 
Sevelim sevilelim 
Dünya kimseye kalmaz 
Yunus Emre 



Yunus Emre’nin şiirleri, sözleri, ilahileri halk tarafından ezberlenmiş ve mevlitlerde, kutsal günlerde okunmuştur. Yunus Emre’nin halk tarafından bu kadar kabul görmesinin ve halka mal olmasının nedeni nedir? Açıklayınız. 

Yunus Emre’nin halk tarafından bu kadar kabul görmesinin ve halka mal olmasının nedeni duygularının içten, dilinin sade ve üslubunun yalın olmasıdır
Aynı zamanda halkımız manevi duygulara ve dini değerlere saygılı davranmışlar. Bunları en kutsal saymışlardır. Yunus Emre de bunları yüceltmiş , en estetik şekilde ifade etmiştir.


8. Okuduğunuz şiirde basit görünen ama gerçekte derin anlamlı olan dizelerden örnekler veriniz.

Ecel büke belimizi
Söyletmiye dilimizi 

...

Tenim ortaya açıla 
Yakasız gömlek biçile 
....
onedebiyat.net

Sela verin kastımıza
Gider olduk dostumuza 

...

Eceli gelenler gider 
Hepsi gelmez yola gider 
...

Bilmiyen ne bilsin bizi 
Bilenlere selam olsun
.   
Aşağıda verilen metindeki yazım ve noktalama yanlışlarını tespit ediniz. 

Boris ancak yirmibeş yaşında vardı. Baba İstoyanın bir tanecik oğluydu. Köyünde, Sofya’dan gelen muallim de okuduktan sonra, genç papazın delâletiyle kendisi de Sofya’ya gitmiş, orada tahsilini bitirmişti. Beş sene nihayetinde potursuz ve kuşaksız dönen dinç ve güzel Boris, babasının evinde, ihtiyar anasının yanında çok oturmamış; bir gün dağa çekilip gitmişti. Senede ancak birkaç defa geceleyin gelir, anasıyla babasıyla görüşür, yine kaybolurdu. Genç Türkler hiç beklenilmeyen Meşrutiyeti ilan edince, o da bütün arkadaşları gibi şehire inmiş, silahını hukümete teslim etmiş ve köyüne gelmişti. Fakat anası yoktu. O, üç ay evvel: “Ah Boris! Ah Boris!” diye diye ölmüştü


10.Sınıf Türk  Dili ve Edebiyatı Biryay Yayınları Kitap Cevapları

...sponsorlu bağlantı...... ...sponsorlu bağlantı......

PAYLAŞ

Facebook Twitter Google+
0 Komentar untuk "10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Biryay Yayınları Kitap Cevapları Sayfa 94"

Back To Top